21 nov. 2013

Att vara förälder...

... är alldeles underbart, det är den största meningen med livet.
Men att vara förälder innebär inte bara rättigheter och glädje, utan också massor av skyldigheter, oro, tårar och magknip.
Man rannsakar sig själv väldigt när barnen inte mår ok, jag har vänt ut och in på mig själv för att komma på om jag kunde gjort något annorlunda. Nu vet jag att jag säkert kunde gjort massor annorlunda, men även att dåtid är dåtid. Jag kan inte ändra historien och får istället ta tag i nutid.

Tyvärr så sätter det ändå sina spår, och jag märker det väldigt eftersom vi har ett yngre syskon till tjejerna. Ett ganska mycket yngre syskon. Jag är på vakt hela tiden, tar minsta kritik väldigt personligt...

1 kommentar:

Anna sa...

Dina tjejers problem är inte ett resultat av dina eventuella misstag. Du har säkert rätt i att du kunde gjort massor av saker annorlunda, men det är inget som säger att de hade varit problemfria för det. Du är en underbar mamma. Du har uppfostrat två tjejer som trots sina problem har blivit två fina och kärleksfulla tjejer. Och det är helt uppenbart att de älskar dig SÅ mycket. Om du hade varit en dålig mamma, och om deras problem berott på dina misstag, hade de förmodligen inte ens velat ha med dig att göra. Du har gjort ditt bästa, utifrån de förutsättningar du haft. Och det är allt man kan göra.

Kärlek i massor!!!