12 aug. 2011

Proffsig läkare? Not!

Snart börjar den planerade individuella utbildningen för dottern. För att dottern äntligen kanske ska klara av skolan så behövs en del åtgärder, så jag bad att få en snabb tid hos läkaren. "Vill du att han ringer upp dig på fredag?", frågade den vänliga sekreteraren. Visst, det är aldrig fel.
Idag är det fredag, och i förmiddags ringde läkaren upp.

Han var ovänlig, sur och verkade inte ha tid med mig. Fick plötsligt förklaringen: "Nej, nu måste jag iväg och begrava min gamla mor". Jaha?! Jag beklagar sorgen, men det är inte mitt fel att du väljer att jobba denna speciella dag?! Jag vill ha kontakt med en läkare, men inte en läkare som inte har tid.
Hade jag behandlat mina patienter på det viset så hade jag fått en utskällning av chefen! Är jag på dåligt humör eller mår dåligt på jobb, och tro mig-det har hänt..., så får jag dölja detta på ett proffsigt sätt!

Min fredag är förstörd.